07 december 2009

Måndag

Heii,









Så var helgen över och man är tillbaka i skolan igen.
I helgen var jag hos mamma och pappa.
Thea och mamma hämtade mig i fredags, först åt vi kina
mat alla 3 + Albin, sen gick jag Thea och Albin på stan lite.
Jag köpte en julklapp till Albin, sen gick vi till djuraffären
och Thea köpte nya salamandrar. Dessutom köpte vi lite
nya fiskar till det stora akvariet. På lördagen gjorde
vi inte så mkt, tog de lugnt. Jag och pappa gjorde klart
julbocken som han och jag gör varje år (vi har gjort den helt själva).
Vi beställde även ifrån hottopic jag och mamma. Mina och Albins
platform boots, julklapp till Albin och Thea och en lila hårslinga
till mig. :D:D

På söndagen städade jag, mamma och mormor i ett hus som en
kvinna ska sälja och hon "anställde" oss till att städa åt henne.
Eftersom att det är Mormor som brukar städa och sånt så
är det henne hon anställde, men vi hjälpte till. Vi fick 150 kr i
timmen för två personer. Så de blev 150 gånger de 18 timmarna vi
städade samman lagt. Sen delar vi det på 3 vilket blir 900. WOHO
6h städ = 900:- riktigt nice, fast att det var jobbigt.

Vi blev inte ens helt klara så det ska mamma ta idag på morgonen.
Hon är nog redan där och håller på. Nu ska vi ha mdk, ska
fortsätta på mitt arbete. Förhoppnings vis blir jag
nästan klar idag. :D

Idag efter skolan ska jag skriva in alla historia frågor jag
gjort i datorn och göra klart de jag inte hann skriva
färdigt i fredags.


Auf Wiedersehen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir lika glad för alla era kommentarer! :D
Så kommentera mera! :D