23 mars 2010

Zita

Igår var ingen bra dag, det började ok
men slutade skit. Just som jag satt i köket
med Albin och fikade med te & ballerina kladdkaka,
och övade på engelska ord så ringer mamma.
Vi pratar en stund om allt och inget.
Sen efter ett tag kommer vi in på Zita
och att mamma skulle ringa veterinären igår.
Zita har varit dålig länge så vi började misstänka
infektion. Precis som vi trodde så hade hon
infektionen vi trodde. Antingen avlivar man
hunden eller så opererar man den för 11-13 000.
Vi har inte så mycket pengar, vilket betyder att
vi måste avliva henne. :'(. Min älskade Zita, du har funnits
i mitt liv i 10 år, ända sedan jag var 8 har du förgyllt
min vardag varje dag. Jag är ledsen att jag inte
kunnat vara med dig hela tiden nu när du är så
dålig och sjuk, jag kommer gråta sönder mig
när jag får krama dig idag, och ännu mer när
vi ska åka till djursjukhuset.

________________________

Idag efter skola ska jag hem till mamma och pappa.
Först var de pgr av att jag skulle fota Thea på
onsadag till skolarbete, men nu är de för att vi
ska åka med Zita också. Om vi ska åka
med henne på onsdag så ska jag fota Thea på
torsdagen istället, mamma sa jag skulle vara
ledig på torsdag om vi ska åka med henne
på onsdag. Detta kommer bli så svårt, jag vill
inte. Jag önskar jag vann en miljon eller något
så att jag kunde betala operationen så att
hon kan få vara med oss längre. :(

Jag älskar dig min vackra Zita. <3 style="margin: 0pt 10px 10px 0pt; float: left; cursor: pointer; width: 200px; height: 133px;" src="https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEglmd05FcrvegirHrj3kj1OovN5zbnunPvfJZpTjWK-pV8-r5D7N7ahyphenhyphenZAfpNug_-UH49kldki8DJveQpLqSqhPO0MV-mmJv-9XC7-8fTwQeyQPalKJhSLC5FsqpovNU5TPxjz1Ix3efDik/s200/IDA_20091125_21.jpg" alt="" id="BLOGGER_PHOTO_ID_5451749079084118770" border="0">

5 kommentarer:

  1. Förstår att det måste vara jobbigt. Kram på dig. :'(

    SvaraRadera
  2. aw. tackar :)
    /Malin
    http://maolindahlstrom.blogg.se/

    SvaraRadera
  3. Det är väldigt jobbig. Tack, kram på dig med. :'/

    SvaraRadera
  4. åh, lilla du. om jag hade varit rik så hade du fått alla pengar som behövs.

    SvaraRadera

Blir lika glad för alla era kommentarer! :D
Så kommentera mera! :D