27 maj 2010

Inte långt kvar.

Ja, sommarlovet närmar sig med stormsteg och
årskurs två börjar lida mot sitt slut.
Känns som att dessa två åren gått hur snabb som helst.

Nyss satt jag vid en nedklottrad bänk på kungshögskolan
i Ljungby och skrek för allt jag var värd när vi slutade 9:an.
Jag hade min svartvit rutiga kjol och det fula blonda håret
som var mitt i en process då det skulle förvandlas till lila,
grönt och blått, när det blivit tillräckligt ljust.

Dock blev det bara lila och jag ville bara gråta hela nätterna
för att jag var så himla dum och korkad att jag blekte sönder
håret så att det blev minst 10 cm kortare, jag som hade sparat
så länge innan.

Nu är mitt hår lite längre än det var då, och jag tänker
ALDRIG bleka det igen eller ngt annat, det är alltid
svart som varit min grej och de kommer det alltid vara.

Idag är det bara 14 dagar kvar till sommarlovet och endast
9 dagar är skoldagar. 9 dagar, det är sjukt hur lite det är kvar.
Till hösten börjar jag trean och det är mitt allra sista år på LBS.
Kommer kännas konstigt och tomt, då detta är den bästa
skola jag gått på. Sen blir det att söka till högskolan och
hålla tummarna för att man kommer in.


Glad sommar.

1 kommentar:

Blir lika glad för alla era kommentarer! :D
Så kommentera mera! :D