29 mars 2011

Äntligen klar!

Just nu känner jag mig mycket duktig! :)
Har gjort klart en artikel till engelskan.Pinsamt nog
kan jag berätta att den skulle lämnats in i maj förra året. :$
Skrev om hur farligt det är med solarium och om hud cancer då.
Något som jag kan mycket av därför har lätt att skriva om.
Mamma & Pappa har nog lärt mig det mesta, annat har
jag läst på internet eller hört från något håll.


Det är iaf ett mycket intressant och viktigt ämne.
Läste senast idag att enligt en studie (vet dock inte vilken)
så visar den att personer som solar solarium under 30 år
löper 75% större risk att utveckla Malignt Melanom.
Den farligast formen av hudcancer som är elakartat och
som min pappa har. Den sjukdomen har bara tagit
smärta och sorg in i våra liv under många år. Det vill jag
inte att någon annan familj ska behöva drabbas av bara för
att folk vill se lite solbrända ut, det är rent löjligt. Önskar att
solarium förbjöds då det kan vara väldigt hälsofarligt,
speciellt för unga människor och då framför allt unga tjejer
som oftast är de som solar solarium.

Lova mig nu alla som läser min blogg att ta hand om er själva,
sola säkert med solkräm, skyddande kläder och att
ALDRIG sola solarium.

Här kan ni läsa mer om malignt melanom.
http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Malignt-melanom/

2 kommentarer:

  1. Mikaela sa:
    http://mikkansweet.blogg.se

    Hjärtat, pusssssssss <3<3

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att folk ser så löjliga ut när de är übersolbrända, och nu syftar jag framför allt på blonda svenskar. Det blir så skevt på något vis! :P

    SvaraRadera

Blir lika glad för alla era kommentarer! :D
Så kommentera mera! :D