16 juni 2011

Oopps!

Upptäckte nyss en sak, kollade lite på gamla inlägg och rensar lite i mina etiketter
så hittar jag den här listan

Dag 1 – Presentation av mig.

Dag 2 – Därför bloggar jag.
Dag 3 – Mina 3 största intressen.
Dag 4 – Mina framtidsvisioner.
Dag 5 – Min familj.
Dag 6 – En ”Dagens”-lista. Ex. ”Dagens planer, dagens outfit, etc”.
Dag 7 – Några av mina favoritbloggar med beskrivning.

och inser att jag bara gjort 1-4 på den. Började med listan i December förra året
så kanske är på sin plats att man gör klart den? (A) ehe...
Well här kommer en.

Dag 5 - Min familj

Min familj består utav:
Mamma - Eva
Pappa - Janne
Lillasyster - Thea
Lillebror - Aron

Sedan har jag en rätt stor släkt med 2 mostrar, 1 faster, 1 farbror, 1 morbror, 12 kusiner
och farmor & farfar.+ massor med andra som vi har rätt så nära kontakt med.



Men min familj då, kan börja med mamma.
Mamma, Eva, hon är en helt otrolig människa.
Hon är den där som alltid hämtar än, ställer upp och vet vart allt är.
När man är ledsen tröstar hon och när man är glad skrattar hon med än.
Hon är nog en av de starkaste personer som jag känner.
Hon kan så många olika saker och hjälper än alltid.
Hon är en glad och öppen samt optimistisk person som alltid ler mot alla även
om hon vrider sig i smärta. Mamma fick för rätt många år sedan en sjukdom som
heter morbus crohn och har varit mycket på sjukhus och sjukskriven,
hon har nu börjat praktik i en blomster affär och jag ser på henne och hör på henne
att hon mår mycket bättre av att vara dä och hålla på med något som hon tycker om
än att bara gå hemma hela dagarna. Min mamma är den bästa av alla, hon har en av de
största platserna i mitt hjärta <3333 Tack för allt!! <3



Pappa, Janne, han är också en mycket stark person men också lika envis (precis som jag).
Han är nog den personen jag känner som kan mest om flest saker, han lagar alla våra bilar,
han byggde om sin traktor till en traktor grävare, grävde och gjorde vår paddock.
Han och en del andra byggde vårat hus samt uthus. Han byggde vår rätt stora lekstuga
(som nu är sovstuga) och det gigantiska vedhuset nästan helt själv. Han kan laga, fixa och bygga nästan allt.
Samt att han hjälper många andra med massor med olika saker, han är också plåtslagare och svetsare.
Pappa ställer alltid upp, och även om han kan bli riktigt ilsken ibland då han har ganska
kort tålamod så är han en mycket glad och extremt tramsig/fjantig person som ska skoja,
tramsa och hålla på hela tiden. Också därför alla gillar honom så mycket!

År 2000 när jag var 8 år så blev pappa sjuk, läkarna berättade att han hade hudcancern
Malignt Melanom och att den var elakartad. Pappa var inlagd väldigt mycket både i
Växjö och i Lund. Han opererades och strålades m.m. Jag själv kan inte minnas när mamma berättade
att pappa blev sjuk och jag kan inte heller minnas något av besöken på sjukhusen vi gjort.
Det ända jag minns är en gång när vi skulle åka för att hämta honom i Lund då vi stod på en grusparkering
och väntade. Jag har förträngt allt antar jag då det var en rätt jobbig period för en åttaåring.
Men som jag sa så är min pappa en extremt stark person, något som de flesta cancerdrabbade gör är att tappa håret men det gjorde aldrig pappa och det ser jag som ett tecken på att han är väldigt stark
och fan inte ger sig. Han är en fantastisk person som vill allt för oss. <3

Både mamma och pappa är mina förebilder då de är allt som jag vill vara, kunna mycket
ställa upp, bry sig om, förstå och ställa upp. De finns alltid för mig och jag älskar dem oändligt. <3



Mina syskon då, börjar med Thea.
Thea, lilla lillasyster som nu blivit rätt stor. Hon fyllde 17 år nu i april.
Hon är lika envis och tjurskallig som jag och pappa, hon är dock sämst i hela världen
på att bestämma sig vad hon vill köpa i en affär. Så har det alltid varit, när vi var små i leksaksaffären
blev hon aldrig klar och nu är det i Hööks som hon ALDRIG bestämmer sig. xD
Hon är jätte söt tjej, som oftast är på tramsigt och roligt humör! Med sitt otroliga intresse för
djur så är hela hennes rum en djur park. Och väggarna pryds av hästposters (som de alltid har gjort.)


Alla våra djur räknar jag också in i vår familj, vi har två hundar, två hästar,
flera kaniner, två ödlor, MÅNGA gerbiler, två akvarium, salamandrar, råttor, 4 katter (5 med Lucifer),
Vi har alltid haft många djur, ända sedan vi var små, det har varit fiskar, fåglar, hästar, hundar och katter
allt möjligt.




Sist men verkligen inte minst, Aron som fyller 15 i augusti är nog lika lång som pappa om inte längre.
Aron är min lillebror, min specielle lillebror. Aron har aspergers, som man föds med.
Han och jag har alltid varit katt och råtta, vi har har nästan alltid bråkat som små,
eller mest jag då som älskade att reta upp honom för det gick så lätt. (elak jag vet XD)
Vi kunde inte sitta bredvid varandra i bilen, jag har fått många kastade saker på mig av honom
och vi har slagits en del. Det är först nu när vi blivit lite äldre som vi är "vänner".
Men han är min lillebror och jag älskar honom för den han är. <3





Verkligen creds till den som orkade läsa allt det här, om det är något
ni undrar så är det bara att kommentera! :) Nu ska jag pilla med min Iphone igen. ^^
Vi hörs ikväll möjligt vis! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir lika glad för alla era kommentarer! :D
Så kommentera mera! :D