29 september 2011

Jul, jul, strålande jul.



Trots att hösten just står för dörren så längtar jag till julen. Vi köpte Annas pepparkakor igår som jag mumsar på nu, { Måste bli snäll till jul! ;) } så nu när jag knaprar på tänker jag på alla dofter, smaker och all god mat och allt godis man ska göra. Jag tänker på den fina granen och trevligt sällskap. Jag tänker på julklappar också. hehe. Men jag tänker också på Mormor.. Julen var hennes absoluta favorit. Mormor är den jag vet som älskade julen allra mest. Hon bakade alltid pepparkakor och lussebullar med alla barnbarnen {alla 11} varje jul. Hon gjorde korv och julskinka, bakade åt andra och stod alltid i. Och antalet tomtar hon hade ska vi inte ens tala om, hon hade tomtar ÖVERALLT, och då menar jag överallt. Varje år köpte hon nya och hon måste haft flera hundra tomtar, stora som små. Därför kommer det kännas så konstigt att hon inte är här på julen, speciellt på julen. Jag saknar dig..

1 kommentar:

  1. Jeg gleder meg også masse til jul. Det er en helt egen stemning med det. :)

    Jeg savner også min mormor.. Julen er absolutt ikke det samme uten henne..

    SvaraRadera

Blir lika glad för alla era kommentarer! :D
Så kommentera mera! :D