12 januari 2012

Lite smink frågor

1. Vilken foundation använder du?
Maybelline dream matte mousse - Ivory
Maybelline dream Satin liquid - Ivory
2. Favoritconcealer?
Cover all mix från Make up Store.
3. Vad har din hudton för undertoner?
Jag vet inte riktigt, jag är blek men har inte rosa underton, kanske gul då?
4. Din åsikt om lösögonfransar?
Love it! Har det nästan varje dag!
5. Slänger du din mascara efter 3 månader?
Ehehe, fy på mig! Nä det gör jag inte. :P
6. Vilken är din favoritmascara?
Maybelline great lash mascara
7. Favoritapplikatorer?
Har många favorit borstar tyvärr inga namn på dem. :/
8. Använder du någon primer?
Jag äger primer till ansiktet och till ögonen, men ska börja använda in high tech lighter ist nu! :)
9. Favvoögonskugga?
Helt klart min svarta ögonskugga - Carbon ifrån mac! Den funkar till å mycket!
10. Favvoläppstift?
Just nu är det mitt rosa läppstift - back stage  ifrån Viva la Diva.
11. Favvoläppglans?
Ett som kommer ifrån H&M där det är två i ett, ett rosa i ena änden och rött i andra. Vet inte namnet.
12. Favvoblush?
Sweet rose ifrån H&M.
13. Vad tycker du om billigare ”drugstore”-makeup?
Varför inte? :)
14. Har du någonsin funderat på att ta en/gå en sminkkurs?
Jag vill så så så mycket utbilda mig till makeup artist. Men så dyrt. :(
15. Vilket är det värsta sminkmisstaget tycker du?
Kanten som uppstår när man har en för mörk foundation {alla vet}.
16. Föredrar du neutrala färger eller färgstarka nyanser?
Svårt att välja, älskar neutralt smink med mörka och starkt markerade bryn, men så roligt och snyggt med färger! :D
17. Nämn ett av dina favoritmärken när det gäller smink
Make up Store, MAC, H&M, Viva la Diva etc.


1 kommentar:

  1. åh kalasbra inlägg! älskar verkligen dina sminkningar o här va bra tips på produkter alltså :)

    SvaraRadera

Blir lika glad för alla era kommentarer! :D
Så kommentera mera! :D