23 november 2010

näsdukar + nässprey

Länge sen jag skrev några ord här.
Just nu kanske inte är bästa läge för det
heller egentligen, men jag gör det ändå.
Har la inte hänt så mycket under tiden
jag varit borta.

Igår hade jag min låtsas uppkörning.
det gick bra, har två körlektioner till
ungefär sedan är det riktig uppkörning som gäller.

Idag har jag varit hemma ifrån skolan,
kände mig inte bra när jag vaknade och eftersom
jag faktiskt inte varit borta en ända dag ifrån skolan
innan i 3:an så tänkte jag att de nog inte skulle
göra så mycket. Lämnade även in min svenska
uppgift på adela då jag inte kunde ge henne
den på lektionen i skolan.

För ett tag sen ringde mamma och berättade
tråkigheter, hon var på väg till lasarettet
och körde före ambulansen. Har gråtit sedan dess.
Vill inte gå in på de mer just nu då jag inte vet
så mycket mer om hela situationen egentligen.
Albin är den bästa som finns som har kramat
om mig hela tiden och dessutom går han
till hemköp nu för att köpa Ben & Jerrys till mig.
Vill bara att mamma ska ringa igen och berätta
hur läget är. Kommer bli en jobbig natt.

1 kommentar:

  1. Det här med sjukhus och anhöriga är...jobbigt. Minst sagt. Men man tar sig igenom skit, även om det enda rätta i vissa fall är att jorden skulle sluta snurra.

    SvaraRadera

Blir lika glad för alla era kommentarer! :D
Så kommentera mera! :D