23 februari 2011

Bär nyttigare?


















Den här smaskiga efterrätten ska jag och mamma tillaga idag.
Det är en "Fryst mascarponecheesecake". Mamma hittade
receptet på recept.nu. HÄR kan du hitta receptet om
du också vill testa, eller klicka på bilden.
(Skriver hur resultatet blev senare ikväll)



Jag har aldrig ätit en riktig cheescake förut, men jag tror att det
kommer att bli gott. Jag älskar nämligen frosting och
digestivekex.
Tycker också mycket om bär (speciellt hallon, blåbär och jordgubbar).
Dock svårt att hitta färska bär nu i vintertider, kan hända att
vi får ta frukt istället för bär, eller kanske frysta bär.

Visste ni att bär faktiskt innehåller mer vitaminer och är
"nyttigare" än frukt? Lärde mig detta idag av mamma faktiskt.
På första plats kommer Bär, andra plats kommer frukt
och sist kommer grönsaker. Självklart är alla nyttiga och
man ska äta lagom av allt, men bär innehåller mer vitaminer
i förhållande till sin storlek än frukt och grönsaker.

Kanske man ska ha bär på middagstallriken än grönsaker? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir lika glad för alla era kommentarer! :D
Så kommentera mera! :D