05 oktober 2011

Blomster Pyssel


Innan                                                  &                                                    Efter
Som jag skrev igår så spenderade jag min tid tills bussen kom med mamma på hennes jobb {blomsteraffär}. Innan jag gick till bussen köpte jag den här söta lilla växten och den tjusiga vasen jag ska ha den i. Men jag kan inte bara sätta i växten i vasen med vatten, så då använder jag sådana här vattenkulor som är mini, mini små {som ni ser att de är i påsen} sedan lägger man kulorna i vatten som de drar till sig, och efter ca 12h blir det stora. De kulorna jag håller i handen är inte het klara så det kommer bli större! :) Sådana kulor kan man använda i vaser istället för att bara hälla i vatten eller som jag då för krukväxter som tål att "stå i vatten" hela tiden. Blir jätte snyggt, kulorna finns i många olika färger men vanligast är nog genomskinlig & svart. En påse kostar ca 50kr och då får man en hel spann med kulor. När jag är klar med min illa växt och vas ska jag visa det färdiga resultatet! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir lika glad för alla era kommentarer! :D
Så kommentera mera! :D