25 november 2011

1 år av saknad

Jag & Mormor 

Idag har det gått ett år, ett år. Jag kan inte fatta det, inte alls. Det är så overkligt. Jag inte ta in att vi aldrig mer kommer ses, att aldrig få krama dig eller höra dig skratta, aldrig mer hjälpa dig att baka eller se hela din lägenhet full med alla dina hundra tals tomtar. Mormor, jag saknar dig så mycket. Ord kan inte beskriva den svåra sorg och smärta jag känner över att du är borta. I förrgår var det ett år sedan jag fick det jobbigaste telefonsamtalet någonsin ifrån mamma och ikväll är det ett år sedan du tog ditt sista andetag. Tack för allt, alla skratt, all värme och alla kakor. Jag har fortfarande kvar kakan jag sparade, ovanför spisen har jag den i säkert förvar.
Jag och mamma var på kyrkogården innan vi åkte hem efter jobbet idag. Vi satte tre vackra amaryllis'ar med ett fint kort och tände två ljus i vår lykta. Älskade underbara Mormor, för alltid i våra hjärtan. Vi ses i Nangijala.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir lika glad för alla era kommentarer! :D
Så kommentera mera! :D