19 september 2010

Frågor igen

Ännu en fråga ifrån anonym!
Snälla skriv mail eller bloggadress när ni
kommenterar om ni har det, så jag kan svara personligen
till er. Annars så fortsätter jag att svara på anonyma
kommentarer i inlägg. :)

Kommentaren:

"Önskar man kunde sminka sig som du gör.
Har försökt men lyckas inte alls lika bra
+ håller inte särskilt länge heller!
Hur lång tid tog det tills du blev "såhär bra"
om man kan säga så? :D"


Svar:

Tack så mycket. :)
Det är väldigt olika på hur "bra" man är.
Men som man brukar säga, övning ger färdighet.

Sminket håller längre om man sprejar FaceMist i ansiktet.
Dock använder jag själv hårsprej (inget bra alternativ)
men jag har ingen facemist (än iaf) att använda.

Oj, hur lång tid kan de ha tagit?
Jag har sminkat mig sen jag gick i högstadiet,
på de här viset alltså. Det är väl ungefär 4-5 år.
Så jag har ju övat upp mig ganska mycket.
Men jag kan även säga att jag är mycket bättre nu
än för något år sen. Så jag kan väl säga att det
tagit flera år för mig att bli "såhär bra". ^^


Tips är att kolla mycket på smink videos och instruktioner
på youtube, bloggar osv. De är bra att ta del av andras knep.


Hoppas svaret var något till hjälp iaf. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir lika glad för alla era kommentarer! :D
Så kommentera mera! :D